Haberin Gündemi - Son Dakika Haberler ve Gündem Haberleri

Haberin Gündemi - Son Dakika Haberler ve Gündem Haberleri

Gerçek, İlkeli ve Tarafsız Haberin, En Güncel Hali, Haberde Doğruya Bağlanın

FLAŞ HABER
Sol Ok
Sağ Ok
Menü
Ara
Facebook Twitter
Haberin Gündemi - Son Dakika Haberler ve Gündem Haberleri ANASAYFASPORGÜNDEMPOLİTİKADÜNYATEKNOLOJİEKONOMİEĞİTİMMAGAZİNYAŞAMKADIN
Independent broadcaster IMC TV 'blacked out' on satellite
Facebook Twitter Google Plus WhatsApp Tumblr Yazdır Büyüt Küçült
- - Editör:

Independent broadcaster IMC TV 'blacked out' on satellite

The satellite broadcast of independent broadcaster IMC TV was "blacked out" after public prosecutor’s demand.“There has been an interruption in the satellite broadcast of IMC TV.

The satellite broadcast of independent broadcaster IMC TV was "blacked out" after public prosecutor's demand.

“There has been an interruption in the satellite broadcast of IMC TV. The reason has not been clarified yet” the IMC TV said in a tweet. Meanwhile, the internet stream of IMC TV continue.

The Turkish Journalists' Association (TGC) slammed the alleged request of Ankara Chief Public Prosecutor's Office to remove IMC TV from the TÜRKSAT satellite.

TGC Head Turgay Olcayto criticized the decision of the prosecutor's office, urging that the people's right to receive information was violated. Olcayto also vowed that press rights bodies will be responsive to the move and inform officials about the decision.

Republican People's Party (CHP) Istanbul MP Sezgin Tanrıkulu condemned the alleged decision, stressing it was "unacceptable to approve prosecution offices' use as instrument for these sort of unlawful oppressions".

"Democracies are synonymous with freedom of press. We cannot speak of democracy in a place where freedom of expression and media do not exist" he urged.

According to a report on IMC TV's website, the prosecutor's office accused the tv channel of "terror propaganda" after a tip-off to the police crime line, and demanded the removal of its frequency from TÜRKSAT.

Samanyolu Haber TV, Mehtap TV, Yumurcak TV and Dünya TV, all owned by the "Gülen-linked" Samanyolu Media Group were also removed from the top satellite network, TÜRKSAT, after a prosecution demand.

 



Facebook Twitter Google Plus WhatsApp
  YORUM YAP / YORUM OKU
Yorum
BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANASAYFA | GÜNÜN HABERLERİ | FOTO GALERİ | VİDEO GALERİ | KÜNYE | REKLAM | İLETİŞİM | RSS
Haberingundemi.com'da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz.




Spor Gündem Politika Dünya Teknoloji Ekonomi Eğitim Magazin Yaşam Kadın Sağlık