07 Nisan 2017 Cuma 20:00
İlk Kez Dünyaya Benzerlik Gösteren Bir Gezegen Bulundu

Bilim insanlarının uzaya yönelik çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Bu bağlamda bugün dikkat çeken bir açıklama geldi. Gök bilimciler, uzun zamandır yaptıkları araştırmalar sonucunda ilk kez Dünya’ya benzerlik gösteren bir gezegenin etrafından atmosfere rastladıklarını duyurdu.

2015 yılında keşfedilen ve GJ1132b ismi verilen gezegen ile ilgili İngiltere’de bulunan Keele Üniversitesi’nden Dr. John Southworth çarpıcı çalışmalar sürdürüyordu. Bu çalışmaları sırasında, gezegende su, metan ya da ikisinin karışımından oluşan kalın bir gaz tabasıyla çevrili olduğunu keşfetti.

Şili'deki Avrupa Güney Gözlemevi'nde bulunan teleskobu gözlemleri için kullandıklarına kaydeden Southworth, gezegenin atmosferinin büyük olasılıkla sıcak buhardan oluştuğunun da altını çizdi.

Gezegenin çevresindeki atmosferi, yörüngesinde bulunduğu yıldızın ışığını bloke etmesi sayesinde keşfettiklerini dile getiren Southworth, gezegenin atmosferindeki farklı moleküllerin yıldızın ışığını farklı biçimlerde emdiğini vurguladı.

Düşük kütleye sahip yıldızların yörüngesinde yer alan gezegenlerin atmosferi olabileceğinin varsayıldığına dikkati çeken Southworth, GJ 1132b'nin çevresindeki atmosferi keşfederek varsayımı kanıtladıklarını ifade etti.

GEZEGENİN YÜZEY SICAKLIĞI 370 DERECE
Dünya'dan 39 ışık yılı uzaklıktaki Vela takımyıldızında yer alan "Süper Dünya", yerküreden 1,4 kat büyük.

Boyutları ve atmosferiyle Dünya'ya benzeyen gezegenin yörüngesinde bulunduğu yıldız ise Güneş'ten daha küçük, daha soğuk ve daha donuk.
Yüzey sıcaklığı yaklaşık 370 dereceyi bulan gezegen, yaşamaya uygun değil.

Güneş Sistemi'nin ötesinde yaşam olasılığı için önemli bir adım olarak değerlendirilen keşif, "Astronomical Journal" dergisinde yayımlandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.