Haberin Gündemi - Son Dakika Haberler ve Gündem Haberleri

Sol Ok
Sağ Ok
Ara
Facebook Twitter
Haberin Gündemi - Son Dakika Haberler ve Gündem Haberleri ANASAYFASPORGÜNDEMPOLİTİKADÜNYATEKNOLOJİEKONOMİEĞİTİMMAGAZİNYAŞAMKADIN
Dünyanın En Eski Bitkisine Ulaşıldı
Facebook Twitter Google Plus WhatsApp Tumblr Yazdır Büyüt Küçült
- - Editör:

Dünyanın En Eski Bitkisine Ulaşıldı

Hindistan'da bulunan ve 1,6 milyar yıl öncesine ait olduğu tahmin edilen kırmızı yosun fosili bilim dünyasında yankı uyandırdı.

1,6 milyar yıllık fosiller, bitki ve çok hücreli organizmaların gelişimini ortaya koyarken, insanlığı bilinenden 400 milyon yıl daha geriye götürüyor.

Hindistan’ın Madhya Pradeş eyaletinde bilim insanları tarafından keşfedilen ve yaklaşık 1,6 milyar yıl öncesine ait olduğu tahmin edilen kırmızı yosun fosillerinin dünyanın en eski bitkisi olabileceği kaydediliyor.

BİLİM DÜNYASINDA YANKI UYANDIRDI
Chitrakoot şehri yakınlarında tortul kayalar içinde, İsveç Doğa Tarihi Müzesi'nden Prof. Dr. Therese Sallstedt başkanlığındaki araştırma ekibi tarafından bulunan fosiller araştırmacıların büyük ilgisini çekti.

Bu fosillerin, bitkiler ve çok hücreli organizmaların geçmişine ışık tutacağını dile getiren uzmanlar, fosilleşen bitkinin, bir tür deniz yosunu olduğunu tahmin ediyor. Kırmızı yosunun hücre biçimi ve yapısının incelendiğinde ek kanıtlarla desteklenmesi halinde en eski bulgu sayılabileceğini işaret eden uzmanlar,  önemli bir bilgiye erişmiş olabileceklerini savunuyor.

Bilim insanları,  geçmişte okyanus tabanı olan bölgede bulunan bir kısmı ipliksi, bir kısmı etli yapıdaki bitki fosillerinde "kloroplast" denilen, hücre içinde fotosentez yapmayı sağlayan organellere benzer unsurlar keşfettiklerini vurgularken, söz konusu bulguların kompleks hürce yapısının kanıtı olduğunu  ifade ediyor.

Tek hücreli canlıların yeryüzünde bundan 3,5 milyon yıl öncesine kadar gittiğini kaydeden uzmanlar, küf ve bitki fosillerine dayanan çok hücreli yaşama ait ilk bulguların ise 1,2 milyar yıl öncesine ait olduğunu işaret ediyor.

Bu özel araştırmanın bulguları çevrimiçi bilim yayını PlOS Biology'de de yayınlandı.

Facebook Twitter Google Plus WhatsApp