Rus jetinin Halep'te sahra hastanesini vurması

Rus jetinin Halep'te sahra hastanesini vurması

Rus jetinin Halep'te sahra hastanesini vurması

Rus jetinin Halep'te sahra hastanesini vurması

28 Nisan 2016 Perşembe 21:12
Rus jetinin Halep'te sahra hastanesini vurması

" ABD Dışişleri Bakanı John Kerry, Halep'teki Kudüs sahra hastanesini vurulmasında "kasıt bulunduğunu" belirterek, saldırı karşısında şaşkına döndüklerini söyledi.

Halep'te muhaliflerin kontrolündeki Sukeri semtindeki bir sahra hastanesine düzenlenen saldırıya ilişkin yazılı açıklama yapan Kerry, "Şaşkına döndük" ifadesini kullandı.

Saldırıda, çocukların, hastaların ve sağlık görevlilerinin de aralarında bulunduğu onlarca kişinin hayatını kaybettiğine dikkat çeken Kerry, "Bu saldırı hakkındaki kanıtları bir araya getirmeye çalışıyoruz. Görünüşe göre, hastane olduğu bilindiği halde saldırı kasıtlı olarak yapılmış. Saldırı, Beşşar Esed rejiminin bu tür mekanlara düzenlediği dehşet verici saldırıların devamıdır. Bu tür saldırılar yüzlerce Suriyelinin hayatını kaybetmesine sebep oldu" dedi.

Kerry, Birleşmiş Milletler'in Halep'teki durumu "felaket" şeklinde değerlendirdiğinin altını çizerek, çatışmaların durdurulması anlaşmasına rağmen Esed rejiminin saldırılarına devam ettiğini söyledi.

Öte yandan Kerry, Rusya'ya çağrıda bulunarak, Esed'in sivillere, sağlık merkezlerine, ilk müdahale ekiplerine yaptığı saldırıları önlemesi için etkisini kullanmasını istedi.

Rus ordusuna ait bir savaş uçağının, sahra hastanesine düzenlediği saldırıda, ilk belirlemelere göre sağlık çalışanlarının da aralarında bulunduğu 30 kişi hayatını kaybetmiş, 62 kişi yaralanmıştı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.