İtalya'da muhalefet partisinden devlet kanalına 'Türk usulü sansür' suçlaması

Şubat 2013’te ilk defa girdiği seçimlerde klasik siyasetçilere olan tepki oylarını toplayarak, yüzde 25’lik oranla parlamentoya girmeyi başaran komedyen ve blog yazarı Beppe Grillo’nun öncülüğündeki 5 Yıldız Hareketi (M5S), bir süredir maruz kaldıklarını öne sürdükleri sansür iddiasını, Türkiye’yi örnek vererek sürdürdü.

İtalya'da muhalefet partisinden devlet kanalına 'Türk usulü sansür' suçlaması

Şubat 2013’te ilk defa girdiği seçimlerde klasik siyasetçilere olan tepki oylarını toplayarak, yüzde 25’lik oranla parlamentoya girmeyi başaran komedyen ve blog yazarı Beppe Grillo’nun öncülüğündeki 5 Yıldız Hareketi (M5S), bir süredir maruz kaldıklarını öne sürdükleri sansür iddiasını, Türkiye’yi örnek vererek sürdürdü.

15 Mart 2016 Salı 14:29
İtalya'da muhalefet partisinden devlet kanalına 'Türk usulü sansür' suçlaması

İtalya'da ana muhalefette yer alan siyasi oluşum 5 Yıldız Hareketi'nin lideri Beppe Grillo, devlet kanalı RAI'de kendilerine “Türk usulü sansür” uygulandığını öne sürdü.

Şubat 2013'te ilk defa girdiği seçimlerde klasik siyasetçilere olan tepki oylarını toplayarak, yüzde 25'lik oranla parlamentoya girmeyi başaran komedyen ve blog yazarı Beppe Grillo'nun öncülüğündeki 5 Yıldız Hareketi (M5S), bir süredir maruz kaldıklarını öne sürdükleri sansür iddiasını, Türkiye'yi örnek vererek sürdürdü.

Beppe Grillo blog sayfasında, “Orfeo M5S'yi sansürlüyor #TürkTg1” başlıklı bir yazı paylaşarak, İtalyan devlet kanalı RAI 1'deki ana haber bülteni Tg1'in genel müdürü Mario Orfeo'yu hedefine aldı.

Orfeo'yu başında bir fes ve onun üzerinde iktidarın büyük ortağı Demokrat Parti'nin (PD) amblemiyle gösteren bir montaj fotoğrafı da paylaşan Grillo, “Türkiye'de bağımsız bilgi yayanlar, polis tarafından sindirilip hükümet yanlısı yayınlar yapmaya zorlanıyor. İtalya'da buna gerek bile yok, zira Tg1 hiçbir zaman bağımsız yayın yapmadı” ifadelerini kullandı.

HÜKÜMETE DALKAVUKLUK EDİYORLAR

M5S'yi sansürleyip, hükümete dalkavukluk ediyorlar” denilen yazıda, Mario Orfeo'nun Türk tipi propaganda yaptığı ifade edilirken, Tg1'in aldatıcı ve kalitesiz haberleri halka aktardığı da öne sürüldü.

Yazıda, İtalya'da aynı zamanda parlamentonun alt kanadı olan Temsilciler Meclisi'nin Başkan Yardımcılığını yürüten M5S milletvekili Luigi Di Maio'nun Napoli'deki belediye ön seçimlerine ilişkin PD'yi eleştirdiği bazı açıklamalarının Tg1'de yayınlanmadığı aktarılarak, “Bu gerçek bir sansür eseri. Oysa aynı açıklamalar RAI 2'de yayınlandı” denildi.

Söz konusu yazıda RAI 1 kanalının, sadece Başbakan Matteo Renzi'nin partisi PD'ye üye olanların açıklamalarını yayınlamaktan geri durmadığı da eklendi.

İTALYA BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNDE 73'ÜNCÜ SIRADA

5 Yıldız Hareketi, “Ana haberlerin amiral gemisinin yöneticisi” diye nitelediği ve makamına yapışmakla suçladığı Mario Orfeo'yu istifaya davet etti.

Blog yazısında ayrıca, İtalya'nın dünya basın özgürlüğü sıralamasında 73'üncü sırada yer aldığı da hatırlatıldı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.